هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

نکات مهم قبل از خرید ساعت مچی

فردی خوش تیپ را تصور کنید که در مقابل شما ایستاده، از مدل مو تا بوی عطرش حساب شده و جذاب است، تا اینکه برای دیدن زمان دستش را بالا می‌آورد و با یک ساعت لاستیکی بدفرم همه‌ی تصوراتتان از یک جنتلمن واقعی را با خاک یکسان می‌کند. اهمیت ساعت دقیقا همین است. حتی اگر ظاهر شما عالی باشد، برای تکمیل آن به یک ساعت زیبا و شیک نیاز دارید.

حالا مسئله اینجاست که میان یک کوه انبوه از انواع مدل‌های مختلف ساعت چطور می‌توانیم مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب کنیم؟ جای نگرانی نیست ما برای آگاهی شما از معیارهای انتخاب ساعت؛ این مقاله را آماده کرده‌ایم.

در خرید ساعت مچی به چه نکاتی توجه کنیم؟

اندازه صفحه

در خرید ساعت اولین مسئله اندازه صفحه است. به طور کلی مدل‌های کلاسیک صفحه کوچک‌تری نسبت به مدل‌های اسپرت دارند. پس شما باید قبل از خرید سبک ساعت مچی‌تان را براساس نوع شغل، مکان مورد استفاده، شخصیت و علایق خودتان درنظر بگیرید. همچنین این نکته را درنظر داشته باشید که خواندن زمان و تاریخ و … در صفحه بزرگ ساعت راحت‌تر است. اما از طرفی اگر دستان باریک و لاغری دارید صفحه‌ی کوچک تناسب بیشتری با دستانتان دارد.

جنس صفحه

جنس صفحه اصلی ساعت است معمولا از پلاستیک، تلق، شیشه و کریستال ساخته می شود. مدل‌های پلاستیک و تلق به نسبت زود خش می‌خورند. اما مشکل جنس شیشه‌ای هم امکان شکستن آن است. بهترین انتخاب برای پوشش صفحه ساعت، کریستال است که ضدضربه، ساییدگی و خش است اما کریستال یک عیب هم دارد و آن هم قیمت بالای آن است.

بند ساعت

اکثر ساعت‌های مچی زنانه و مردانه در نوع بند فلزی و چرم ارائه می‌شوند. مدل‌های فلزی هم در موقعیت‌های رسمی و هم روزانه انتخاب مناسبی هستند و اگر می‌خواهید تنها یک ساعت داشته باشید استفاده از بند فلزی بیش‌تر توصیه می‌شود. اما مدل‌های چرمی جذابیت منحصر به فردی دارند و یک انتخاب عالی برای موقیت‌های رسمی به حساب می‌آیند. البته اگر رنگ چرم را براساس کفش و کمربند انتخاب کنید برای استفاده روزانه نیز کاملا مناسب خواهد بود.

برند ساعت

در کنار موارد ظاهری یکی از تاثیرگذارترین معیارهای انتخاب ساعت برند سازنده‌ی آن است. در رده بندی بهترین ساعت‌های مچی اسم برندهای سیکو، رولکس، سواچ، کاسیو، رومانسون و…به چشم می‌خورد.

دسته بندی ها :

به اشتراک بگذارید :

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید